Ondernemerschap en marketing in de zorg
Marketing in de zorg is een uitdaging. De omslag naar meer marktgerichtheid, het maken van bewustere keuzes, klantgerichtheid en ondernemerschap is vaak lastiger dan gedacht.
Veel zorgorganisaties worstelen met de vraag hoe je dit het beste kunt aanpakken. Het levert ook een hele nieuwe wereld aan kansen op. Het betekent namelijk dat je er zelf voor kunt zorgen met volle overtuiging gekozen te worden door je klanten en niet uit gewoonte of uit gebrek aan echte keuzes.
Een organisatie die goed scoort op het gebied van welzijn trekt “klanten”. Hoe stel je een kostendekkend welzijnspakket samen, waar de cliënt gelukkig van wordt? De bouwstenen hiervoor krijg je in deze praktijkgerichte cursus aangereikt.

Ga direct naar: Opbouw | Resultaat | Doelgroep | Investering | Duur | Certificaat | Deelname
Ondernemerschap en marketing in de zorg
Opbouw van de training
- Strategie en marketing; Hoe positioneer je jouw zorgorganisatie?
- Hoe wordt jouw zorgorganisatie een inspirerend merk?
- Why How What in de zorg
- Klantgericht, klantvriendelijk en klant gestuurd werken
- Hoe vermarkt ik mijn zorgorganisatie in de omgeving?
- Kostendekkend welzijn; marktgericht analyseren; kosten en baten in kaart en verkoop van je producten.
- Ondernemen en netwerken
- activiteiten
- formatie-uren
- directe en indirecte uren
- belang van netwerken
- sociale kaart van de eigen werkomgeving
- Vraaggericht ondernemen en presenteren, nieuwe markten aanboren, presentaties van de marketingplannen, voortgang en borging.
Resultaat
- Je weet wat marketing in de zorg is en hoe je dat vorm geeft in jouw organisatie
- Je weet hoe je jouw zorgorganisatie kunt positioneren
- Je hebt het ‘waarom’, ‘hoe’ en ‘wat’ achter jouw zorgorganisatie geformuleerd
- Je weet hoe je jouw zorgorganisatie kunt vermarkten in de omgeving
- Je kunt marktgericht analyseren
- Je hebt inzicht om wijkgericht en kostendekkend te werken
- Je werkt samen, zodat het netwerk versterkt en uitgebreid wordt
- Je hebt handvatten om activiteiten kostendekkend te maken
- Je hebt een marketingplan ontwikkeld en uitgevoerd
Doelgroep
Iedereen in de zorg die wil en/of moet nadenken over marketing aspecten en positionering van de organisatie. Deze cursus kunnen we ook maat aanbieden voor specifieke doelgroepen.
Investering
Vraag hier een offerte aan voor een prijsindicatie van een incompany maatwerk training.
Duur en groepsgrootte
- Het is mogelijk om de training op dagdelen van elk 3 duur of hele dagen van 6 uur te plannen.
- Wij bieden maatwerk en maken deze training dus graag passend voor u.
Het aantal studiebelastingsuren (SBU) is dan afhankelijk van de definitieve vorm van de training.
Certificaat
Bij volledige deelname ontvang je een certificaat van BTSG
Deelname
Er zijn verschillende mogelijkheden tot deelname:
- Incompany; Heb je interesse in een incompany groep? Vraag hier een maatwerk offerte.
- Open inschrijving: Wil je liever individueel inschrijven? Schrijf hier je in.
Overzicht:
Certificaat: |
Ja |
Studiebelasting: |
4 uur |



Hoe en wanneer kun je deze opleiding volgen?
Leren in de context van jouw organisatie. Met de uitdagingen die bij jou (en je team) spelen. Dat is de kracht van de maatwerk opleidingen van BTSG. Voor het offerteformulier hier in en ontvang een voorstel voor een incompany opleiding.
De groep is maximaal 12 deelnemers groot. Hierdoor is er voldoende ruimte om jouw casus of uitdaging in te brengen. Meld je hier aan.
Data n.t.b.
De voordelen van BTSG:
+ Ervaren zorgopleider sinds 1983
+ Wetenschappelijke kennis, praktisch toepasbaar
+ Specialist in maatwerk opleidingen (InCompany)
+ Tevreden cursisten geven een 9,2!
Aanmelden:
Uiteraard geheel vrijblijvend!

Wil je meer weten?
Vraag het Marloes:
T. 085-4012228
E. info@btsg.nl