Ondernemerschap en marketing in de zorg
Marketing in de zorg is een uitdaging. De omslag naar meer marktgerichtheid, het maken van bewustere keuzes, klantgerichtheid en ondernemerschap is vaak lastiger dan gedacht. Veel zorgorganisaties worstelen met de vraag hoe je dit het beste kunt aanpakken. Het levert ook een hele nieuwe wereld aan kansen op. Het betekent namelijk dat je er zelf voor kunt zorgen met volle overtuiging gekozen te worden door je klanten en niet uit gewoonte of uit gebrek aan echte keuzes. Een organisatie die goed scoort op het gebied van welzijn trekt âklantenâ. Hoe stel je een kostendekkend welzijnspakket samen, waar de cliĂ«nt gelukkig van wordt? De bouwstenen hiervoor krijg je in deze praktijkgerichte cursus aangereikt.
- Certificaat van BTSG
- 4 uur studiebelasting
Opbouw van de training
- Strategie en marketing; Hoe positioneer je jouw zorgorganisatie?
- Hoe wordt jouw zorgorganisatie een inspirerend merk?
- Why How What in de zorg
- Klantgericht, klantvriendelijk en klant gestuurd werken
- Hoe vermarkt ik mijn zorgorganisatie in de omgeving?
- Kostendekkend welzijn; marktgericht analyseren; kosten en baten in kaart en verkoop van je producten.
- Ondernemen en netwerken
- activiteiten
- formatie-uren
- directe en indirecte uren
- belang van netwerken
- sociale kaart van de eigen werkomgeving
- Vraaggericht ondernemen en presenteren, nieuwe markten aanboren, presentaties van de marketingplannen, voortgang en borging.
Resultaat
- Je weet wat marketing in de zorg is en hoe je dat vorm geeft in jouw organisatie
- Je weet hoe je jouw zorgorganisatie kunt positioneren
- Je hebt het âwaaromâ, âhoeâ en âwatâ achter jouw zorgorganisatie geformuleerd
- Je weet hoe je jouw zorgorganisatie kunt vermarkten in de omgeving
- Je kunt marktgericht analyseren
- Je hebt inzicht om wijkgericht en kostendekkend te werken
- Je werkt samen, zodat het netwerk versterkt en uitgebreid wordt
- Je hebt handvatten om activiteiten kostendekkend te maken
- Je hebt een marketingplan ontwikkeld en uitgevoerd
Doelgroep
Iedereen in de zorg die wil en/of moet nadenken over marketing aspecten en positionering van de organisatie. Deze cursus kunnen we ook maat aanbieden voor specifieke doelgroepen.
Investering
Vraag hier een offerte aan voor een prijsindicatie van een incompany maatwerk training.
Duur en groepsgrootte
- Het is mogelijk om de training op dagdelen van elk 3 duur of hele dagen van 6 uur te plannen.
- Wij bieden maatwerk en maken deze training dus graag passend voor u.
Het aantal SBU is dan afhankelijk van de definitieve vorm van de training.
Certificaat
Bij volledige deelname ontvang je een certificaat van BTSG.
âDie jarenlange ervaring in de ouderzorg merk je echt!â
Yvon â Drenthe
âZo fijn dat de training zo goed aansloot bij de praktijkâ
Cursusdeelnemer
Certificaat van BTSG
JaPraktisch bewijs voor je C.V.
Studiebelasting per week
4 uurHaalbaar bij normale inspanning
Ontvang een offerte op maat:
Uiteraard geheel vrijblijvend!