Omgaan met kritiek, klachten en boosheid
Deze training is gericht op het beter om leren gaan met klachten en kritiek van bewoners en familieleden. Hoe kan je reageren op (kritische) vragen, boosheid of kritiek? De handvatten krijg je aangereikt in deze training.

- Certificaat van BTSG
- 2 uur studiebelasting
Opbouw van de training
- Omgaan met kritiek, een eerste reflex om in de verdediging te schieten. Resultaat is vaak dat de ander zich niet gehoord voelt. Hoe kan het anders?
- Omgaan met klachten. Van klachten kun je veel leren maar sta je er wel voor open? Een stappenplan om effectief met klachten om te gaan.
- Omgaan met boosheid. Hoe kun je beter leren omgaan met boosheid van de ander? De LSD aanpak (luisteren, samenvatten en doorvragen) en leren de-escaleren. Illustratie aan de hand van beeldmateriaal.
- Oefenen van vaardigheden met een acteur
- Wat gaan we anders doen?
- Wat is het resultaat van het anders reageren?
Resultaat
Na afloop van de training:
- Je kan makkelijker omgaan met de bewoner en familie
- Je zorgt ervoor dat het minder vaak escaleert door de technieken die je je eigen gemaakt hebt
- Je ervaart kritiek niet meer als aanval
- Je zorgt dat de cliënt of familie zich gehoord voelen
Doelgroep
Medewerkers werkzaam in de zorgsector vanaf niveau 2.
Investering
Vraag hier een offerte aan voor een prijsindicatie van een incompany maatwerk training.
Duur en groepsgrootte
- Het is mogelijk om de training op dagdelen van elk 3 duur of hele dagen van 6 uur te plannen.
- Wij bieden maatwerk en maken deze training dus graag passend voor u.
Het aantal SBU is dan afhankelijk van de definitieve vorm van de training.
Certificaat
Bij volledige deelname ontvang je een certificaat van BTSG.
“Die jarenlange ervaring in de ouderzorg merk je echt!”
Yvon – Drenthe
“Zo fijn dat de training zo goed aansloot bij de praktijk”
Cursusdeelnemer
Certificaat van BTSG
JaPraktisch bewijs voor je C.V.
Studiebelasting per week
2 uurHaalbaar bij normale inspanning



Ontvang een offerte op maat:
Uiteraard geheel vrijblijvend!